Öppettider Reception: Onsdag - Fredag 14 -17 Öppettider Gym: DYGNET RUNT

Träning

Här kan du träna kroppen utifrån din egen träningsprofil och intresse, du kan välja allt mellan att träna för att bli större och starkare i kroppen, gå ner i vikt, slippa ömmande värk eller för att bli mer uthållig med mer konditionsinriktad träning. Vi har här för din skull kompletta maskiner och fria vikter så att just ditt träningssätt och intresse skall tillgodoses. Saknas det någonting så var inte rädd att tala om det för oss så vi kan tillfredsställa dina behov om möjlighet finns.



Styrketräning
Styrketräning är ett samlingsnamn för all träning som utvecklar styrkan och storleken hos skelettfästa muskler. Korrekt utfört kan styrketräning erbjuda förbättrad hälsa och välbefinnande, med positiva effekter såsom ökad skelett-, muskel-, ligament- och bindvävsstyrka, bättre leder, minskad skaderisk, bättre kardiovaskulära egenskaper och förhöjning av de goda kolesterolvärdena.

Spinning
Spinning är den träningsform där du snabbt förbättrar konditionen. På en särskild inomhuscykel trampar du på i olika tempo, medan en instruktör leder dig genom passet. Detta är hårdträning som ger dig maximal fettförbränning, så tänk på att dricka mycket både före, efter och under passet. Passen brukar vara mellan 45 till 60 minuter.

Pump
Pump är uthållighetsstyrketräning i grupp med musik och instruktör. Under hela passet använder man sig av en skivstång som du själv kan reglera vikten på, på så sätt kan du anpassa träningen efter din egen förmåga. Passet brukar ta en timme och under tiden får du träna igenom all kroppens stora muskelgrupper.

HIIT
Högintensiv intervallträning där du själv sätter ribban. Passet är upplagt av flera olika övningar för hela kroppen som visas i olika svårighetsgrad. Det är en träningsform för dig som vill utmana dig själv och öka din styrka och din kondition!

Cirkelträning
Cirkelträning ett roligt och stärkande pass med inslag av puls. Övningarna genomförs till största del med enbart kroppen som redskap, men ibland med hjälp av vikter och redskap som du själv väljer tyngd på. Passet är upplagt med stationer som genomförs på tid med kort vila mellan repetitionerna. Ett pass som passa alla och där du kan utmana dig själv både vad gäller styrka och kondition!

CRL
CRL (Core, rumpa, lår) ett pass som fokuserar på att bygga muskulatur för en bra hållning och stark kropp. Alla övningar utgår från att du jobbar med din egen kropp som redskap, men allt eftersom dina muskler stärks så kan du lägga till vikter som passar dig. Core avser mage, rygg dvs vi tränar muskelkorsetten för stark kärna och lägger till övningar för rumpa och lår. CRL passar alla och ger en bra grund för all annan träning, passet bygger på styrka, uthållighet och att forma kroppen vilket gör det till ett bra komplement till andra mer högintensiva träningsformer. Vi avslutar passet med lite härlig rörlighetsträning för ökad smidighet. Passet tar 1 timme.

Yogaflow
Yogaflow ett pass med fokus på rörlighet där vi blandar den mer aktiva yogan med pilates och core. Det innebär ett pass som förbättrar hållning, rörlighet och styrka. Vi hämtar rörlighet och styrka från yogans övningar och styrka genom pilates och corens stärkande övningar för mage, rygg och rumpa. Passet kräver inga förkunskaper utan passar alla och vi ger tips på hur du kan anpassa övningarna så de passar dig.

Kommande Pass