Öppettider Reception: Onsdag - Torsdag 14-18 | Fredag 13-17 Öppettider Gym: DYGNET RUNT

Träning

Här kan du träna kroppen utifrån din egen träningsprofil och intresse, du kan välja allt mellan att träna för att bli större och starkare i kroppen, gå ner i vikt, slippa ömmande värk eller för att bli mer uthållig med mer konditionsinriktad träning. Vi har här för din skull kompletta maskiner och fria vikter så att just ditt träningssätt och intresse skall tillgodoses. Saknas det någonting så var inte rädd att tala om det för oss så vi kan tillfredsställa dina behov om möjlighet finns.



Styrketräning
Styrketräning är ett samlingsnamn för all träning som utvecklar styrkan och storleken hos skelettfästa muskler. Korrekt utfört kan styrketräning erbjuda förbättrad hälsa och välbefinnande, med positiva effekter såsom ökad skelett-, muskel-, ligament- och bindvävsstyrka, bättre leder, minskad skaderisk, bättre kardiovaskulära egenskaper och förhöjning av de goda kolesterolvärdena.

Spinning
Spinning är den träningsform där du snabbt förbättrar konditionen. På en särskild inomhuscykel trampar du på i olika tempo, medan en instruktör leder dig genom passet. Detta är hårdträning som ger dig maximal fettförbränning, så tänk på att dricka mycket både före, efter och under passet. Passen brukar vara mellan 45 till 60 minuter.

Pump
Pump är uthållighetsstyrketräning i grupp med musik och instruktör. Under hela passet använder man sig av en skivstång som du själv kan reglera vikten på, på så sätt kan du anpassa träningen efter din egen förmåga. Passet brukar ta en timme och under tiden får du träna igenom all kroppens stora muskelgrupper.

HIIT
Högintensiv intervallträning där du själv sätter ribban. Passet är upplagt av flera olika övningar för hela kroppen som visas i olika svårighetsgrad. Det är en träningsform för dig som vill utmana dig själv och öka din styrka och din kondition!

Cirkel
Cirkelträning ett roligt och stärkande pass med inslag av puls. Övningarna genomförs till största del med enbart kroppen som redskap, men ibland med hjälp av vikter och redskap som du själv väljer tyngd på. Passet är upplagt med stationer som genomförs på tid med kort vila mellan repetitionerna. Ett pass som passa alla och där du kan utmana dig själv både vad gäller styrka och kondition!

Strength Cardio
Svettgaranti! Ett av våra tuffare pass där vi jobbar i längre intervaller och har fokus på styrka, uthållighet med inslag av explosivitet och rörlighet. Vi jobbar i tidsbestämda intervaller och vi pushar varandra genom dem alla oavsett hur trötta vi är. Ingen tidigare erfarenhet krävs, alla kan vara med för det enda som krävs är att du kan svettas och det kan alla!

Soft Yoga
En avslappnande form av yoga med mjuka och stretchande övningar där man håller positionerna en stund och fokuserar på andning och välmående. Denna yoga är bra mot stelhet och smärtproblematik, men ger även ett ökat välbefinnande för dig som känner oro, är orkeslös, stressad eller trött. Förutom avslappnande kroppsliga övningar så provar vi olika andningstekniker och inslag av meditation. Alla kan delta, men fokus är nybörjarnivå. Ta gärna med egen yogamatta och filt.

Body Basic
Träning med fokus på ökad stabilitet och styrka utan hopp eller högintensiva intervaller. Passar utmärkt för dig som vill komma igång med träningen men övningarna går att anpassa även för dig som vill utmana dig själv lite mer. Vi jobbar för att stärka hela kroppen men inriktar oss framför allt på mage, rygg och axlar. Behövs det så lägger vi upp alternativa övningar anpassade just utifrån dina förutsättningar.

Kommande Pass