Öppettider Reception: Onsdag - Torsdag 14-18 | Fredag 13-17 Öppettider Gym: DYGNET RUNT

Träning

Här kan du träna kroppen utifrån din egen träningsprofil och intresse, du kan välja allt mellan att träna för att bli större och starkare i kroppen, gå ner i vikt, slippa ömmande värk eller för att bli mer uthållig med mer konditionsinriktad träning. Vi har här för din skull kompletta maskiner och fria vikter så att just ditt träningssätt och intresse skall tillgodoses. Saknas det någonting så var inte rädd att tala om det för oss så vi kan tillfredsställa dina behov om möjlighet finns.



Styrketräning
Styrketräning är ett samlingsnamn för all träning som utvecklar styrkan och storleken hos skelettfästa muskler. Korrekt utfört kan styrketräning erbjuda förbättrad hälsa och välbefinnande, med positiva effekter såsom ökad skelett-, muskel-, ligament- och bindvävsstyrka, bättre leder, minskad skaderisk, bättre kardiovaskulära egenskaper och förhöjning av de goda kolesterolvärdena.

Spinning
Spinning är den träningsform där du snabbt förbättrar konditionen. På en särskild inomhuscykel trampar du på i olika tempo, medan en instruktör leder dig genom passet. Detta är hårdträning som ger dig maximal fettförbränning, så tänk på att dricka mycket både före, efter och under passet. Passen brukar vara mellan 45 till 60 minuter.

Pump
Pump är uthållighetsstyrketräning i grupp med musik och instruktör. Under hela passet använder man sig av en skivstång som du själv kan reglera vikten på, på så sätt kan du anpassa träningen efter din egen förmåga. Passet brukar ta en timme och under tiden får du träna igenom all kroppens stora muskelgrupper.

Blockpass
Ett pass där vi jobbar omväxlande styrka och kondition med fokus på olika delar av kroppen. Nu fokuserar vi på underkropp, dvs rumpa o lår i fokus även om vi också får med övriga delar i kroppen samtidigt. Passet kan köras helt utan vikter men även utmana lite extra med hantlar eller viktskivor för dem som vill.

Cirkel
Cirkelträning ett roligt och stärkande pass med inslag av puls. Övningarna genomförs till största del med enbart kroppen som redskap, men ibland med hjälp av vikter och redskap som du själv väljer tyngd på. Passet är upplagt med stationer som genomförs på tid med kort vila mellan repetitionerna. Ett pass som passa alla och där du kan utmana dig själv både vad gäller styrka och kondition!

Strength Cardio
Svettgaranti! Ett av våra tuffare pass där vi jobbar i längre intervaller och har fokus på styrka, uthållighet med inslag av explosivitet och rörlighet. Vi jobbar i tidsbestämda intervaller och vi pushar varandra genom dem alla oavsett hur trötta vi är. Ingen tidigare erfarenhet krävs, alla kan vara med för det enda som krävs är att du kan svettas och det kan alla!

Soft Yoga
En avslappnande form av yoga med mjuka och stretchande övningar där man håller positionerna en stund och fokuserar på andning och välmående. Denna yoga är bra mot stelhet och smärtproblematik, men ger även ett ökat välbefinnande för dig som känner oro, är orkeslös, stressad eller trött. Förutom avslappnande kroppsliga övningar så provar vi olika andningstekniker och inslag av meditation. Alla kan delta, men fokus är nybörjarnivå. Ta gärna med egen yogamatta och filt.

Veckans utmaning
Träning där vi fokuserar olika kroppsdelar olika veckor och där vi till övervägande del jobbar enbart med den egna kroppen som redskap. Genom att fokusera olika kroppsdelar olika gånger jobbar vi med teknik i utförandet som får oss att hitta muskler och muskelsamarbete inom olika områden. Ett av fem pass är kondition, övriga är infraktade på styrka och kroppskontroll. Deltagare i hösten 100-dagarsutmaning har förtur till passet men alla kan delta om platser finns bokningsbara.

Innerstrength
Funktionell träning som stimulerar balans, core stabilitet och rörlighet - inifrån och ut. Det enda du behöver är en matta.
Klassen är dynamisk i sin form och uppdelad i tre delar: core, gymnastik och yoga. I den första delen får du grunden från core och funktionell träning, med rörelser och övningar som utmanar din balans och stabilitet. I den andra delen utmanas din styrka, snabbhet och kroppskontroll med hjälp av gymnastikens olika tekniker. En flödande yogasekvens avslutar klassen och gör dig mer fokuserad och förankrad i nuet. Det finns även en valbar meditativ del som du med fördel kan landa i efter yogasekvensen, sittande eller liggande på rygg.

Kommande Pass