Kontakta oss
Vanliga frågor
Här hittar du en samling av de vanligast frågorna som kan uppstå. Hittar du inte det du söker är du välkommen att ställa en fråga här nedan så har du svar inom kort.
Vad har ni för åldersgräns?
Hos oss kan du träna på egen hand från det år du fyller 15år. Från 10år kan du träna i målsmans sällskap, målsman innehar då eget medlemskap.
För tecknande av medlemskap för personer under 18år krävs målsmans godkännande. Målsman kan antingen medverka vid köpet eller skriva ut och fylla i ett Minderåringsintyg.
Mitt passerkort fungerar inte / är borta, vad ska jag göra?
Från den 26 februari 2024 slutar vi med passerkort och går över på mobil inpassering genom appen Zoezi. I appen hanterar man allt kring sitt medlemskap, inpassering och bokning av gruppträning.
Hur öppnar jag dörrarna med appen?
-
Ladda ner Zoezi appen från App Store eller Google Play
-
Öppna appen och skriv in ”Kroppsbolaget”
-
Logga in med dina inloggningsuppgifter eller skapa dig ett konto.
-
Om du har ett träningskort som tillåter inpassering så hittar du knappen ”Checka in” för att öppna dörrarna under fliken ”Mer” eller 3st punkter längst ner till höger.
-
Klicka på ”Checka in” och välj sedan den dörr du vill öppna.
-
Kameran i appen öppnas då och du skannar då QR koden som sitter vid den aktuella dörren.
Observera! Att du måste ge appen tillåtelse att använda kamera och platsdata för att appen ska fungera.
Hur köper jag medlemskap via Epassi?
Epassi
När du valt önskat träningskort via hemsidan eller appen väljer du Epassi som betalningsalternativ direkt i kassan. Du skickas då vidare till Epassis friskvårdsportal. Där genomförs transaktionen med friskvårdsbidraget, och du omdirigeras sedan tillbaka till Zoezis kassa.
Vi kan även hjälpa dig med att geomföra köpet genom Epassi i receptionen.
Delbetalning måste göras av personalen på plats i receptionen om du önskar köpa ett träningskort med ett större belopp än friskvårdsbidraget tillåter. Vi lägger då in önskat memdlemskap och du delbetalar köpet genom Epassi och visar upp för värden som då gör en avbetalning på motsvarande belopp. Eventuellt resterande belopp kan du sedan betala i appen.
Vi kan inte se hur mycket pengar du har på ditt Epassi, det är ett avtal mellan dig och din arbetsgivare som vi inte har tillgång till.
Hur köper jag medlemskap via Benify?
Benify
Avbetalning med Benify kan du inte göra själv direkt i appen eller via hemsidan. För att genomföra ett köp genom Benify lägger du en beställning genom deras hemsida/portal. Vi får sedan in din beställning och hanterar den så snart som möjligt. Beställt träningskort läggs sedan in på ditt kundkonto hos oss och du meddelas att det är färdigt att användas. Vi kan behöva komplettera med dina fyra sista siffor i personnumret innan vi kan hantera din beställning.
Vi kan även hjälpa dig med det på plats i receptionen. Vi kan inte se hur mycket pengar du har på ditt Benify, det är ett avtal mellan dig och din arbetsgivare som vi inte har tillgång till.
Hur gör jag om jag har pappersklippkort kvar?
Har du ett gammalt pappersklippkort hjälper vi dig att konvertera det till ett digitalt kort i receptionen fram till och med 2024-12-31.
Har du flera gamla klippkort i pappersformat liggandes hemma så rekommenderar vi att du endast konverterar ett i taget allt eftersom de tar slut pga. att giltighetstiden på de nya digitala klippkorten nu är begränsad till 6månader.
Notera att giltighetstiden för att konvertera klippkort endast gäller de nyare korten med vår blå logotyp.
Kan jag som målsman köpa träningskort åt annan?
Absolut!
Du skapar ett konto (om du inte redan har) i Zoeziappen eller via hemsidan och använder funktionen ”Familj” där du lägger till ungdomen.
Sedan väljer du önskat tränignskort du vill köpa och i kassan väljer du att det ska gälla för ungdomen istället för dig själv.
Hur lång uppsägningstid är det på autogirot?
Vi har 2 månader uppsägningstid på samtliga medlemskap via autogiro.
Hur säger jag upp mitt autogiro?
För att säga upp ditt medlemskap kontaktar du oss via: info@kroppsbolaget.se så hanterar vi ditt ärende så snart som möjligt.
Vi kan ej ta emot uppsägningar via telefon.
Kan jag provträna hos er?
Engångsträning kan nu utföras under alla tider på dygnet genom appen Zoezi som vi använder för inpassering, köp av medlemskap, bokning av gruppträning och mer.
Kan man få introduktion i gymmet?
Vi strävar alltid efter att du ska känna dig motiverad och inspirerad att träna hos oss. Självklart får du som medlem hjälp med dina funderingar. Ta gärna kontakt med personalen under bemannade tider så får du hjälp. Oavsett om det gäller frågor och tips kring träning, maskiner, övningar etc. så finns det hjälp att få.
Vi håller även i intro grupper i gymmet som går boka in sig på, ta kontakt med oss så får du hjälp med det.
Erbjuder ni träningsprogram?
Ja! Alla medlemmar hos oss får tillgång till flera olika grundupplägg som går köra i perioder och växla mellan för att inte bli för enformig i sin träning. Programmen är framtagna av utbildad personlig tränare hos oss och uppbyggda utifrån gymmet så alla övningar i programmen går göra i gymmet.
Vill du ha ett mer avancerat program eller ett program för just dig som individ? Ta kontakt med oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig med det.
När måste jag senast avboka gruppträning?
En bokad plats på ett av våra gruppträningspass måste avbokas senast 2h innan passet startar. Detta för att ge plats åt någon annan som vill delta på passet.
Uteblir man från ett pass utan avbokning får man en varning. Efter 3 varningar blir man låst från att boka sig och måste låsa upp sig mot en avgift på 100kr.
KROPPSBOLAGET
Fler funderingar?
kontakta oss
Receptionens ordinarie tider
Måndag: 14.00 – 18.00
Onsdag: 14.00 – 18.00
Fredag: 13.00 – 17.00
Med undantag för allmänna helgdagar.
Se eventuella avvikelser här: Öppettider